10 Ekim 2021 Pazar

Varoluş Süreci deneyimlerim


Michael Brown’ın “Varoluş Süreci”ni okudunuz mu? Ben hem okudum hem uyguladım ve yorumlarımı da en sona sakladım. Brown “insan, teknolojiyi kendi dışında bir şey olarak düşünüyor, ancak bu kendi kendinize uyguladığınız bir teknoloji” diyor. Bu kitap yazarın kendi kendine bulduğu bir kişisel gelişim metodu ve sizi 10 haftalık bir yolculuğa çıkarıyor. Süreç boyunca günde 2 kez etkili bir nefes çalışması yaptığınız için bir çeşit adanmışlık gerektiriyor diyebilirim. Size duyguların içinde kalmayı öğretiyor en temelde. Huzura ulaşmak için, sağlıklı olmak için sorumluluk almanız gerektiğini söylüyor. Ben bu süreci -tabii ki tek başıma- tamamladım. (Bu vurgumun nedeni şu ki elimde bu kitapla beni gören bir arkadaşım “Aaa ‘Varoluş Süreci’ni tek başına mı yapıyorsun? Çok zor, keşke grup okumasına katılsaydın” dedi ve ben şaştım kaldım, çünkü aslında bu zaten tamamen tek başına iç disiplinle içinden geçilmesi gereken bir süreç. Michael Brown kitapta ve YouTube videolarında bu sürecin tek başına gerçekleştirilmesi gerektiğini önemle vurguluyor. O nedenle bunu grup çalışması olarak öneren paketler gördüğümde yadırgadım. Çünkü Brown’a göre bu tür atölye çalışmaları da kendinden kaçışın, dışa bağımlılığın başka halleri. Hatta tam bu nedenle kitabı yazmış, eğitmenler yetiştirip bir saadet zinciri kurmamış.


Ama süreci uygularsanız kitabın global facebook grubuna katılmanızı öneririm.  Orada sorularınıza cevap bulabileceğiniz bir ortam var. Bazen kitapla baş başa kaldığınızda anlayamadığınız yerler olabiliyor. Örneğin ben son 3 haftadaki ılık küvet seanslarının her gün olduğunu zannetmiştim ve bu denli su israfı dünyanın kaynakları tehdit altındayken çok saçma ve bencilce gelmişti. Meğer haftanın 1 günü yapıyormuşuz ve facebook grubu bunun dünyanın sonunu getirmeyeceğine beni ikna etti.

Doğrusunu söylemem gerekirse 10 haftada daha farklı deneyimler yaşayacağımı düşünmüştüm. İlk haftalarda enerjim çok yükseldi, bazen öforik ruh hallerine girdim. Son haftalara doğru ise dikkat kaybı gibi sorunlar yaşadım. Hatta araba kullanırken kazanın eşiğinden döndüm. Büyük “aha” anları ise olmadı. Yani 10 hafta boyunca büyük bir efor sarf ettim ve bu sürece büyük zaman ayırdım ama onun karşılığını ne derece aldım, emin olamıyorum. Yine de öğrendiklerim oldu. Brown’un önerdiği şekilde 2. ve 3.’ü turu tamamlamayı ise şimdilik düşünmüyorum.

Sizler de bu deneyimi yaşadıysanız yorumlarınızı duymayı çok isterim. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder