28 Kasım 2021 Pazar

Çatı Dans'ta Sabine Dahrendorf ile Feldenkreis

ÇATI DANS iyi ki var iyi ki iyi ki! Her gittiğimde aynı hisle çıkıyorum. Bu pazar günü de evde kalıp dizi izlemek ve bisikletime atlayıp Karaköy'e gitmek arasında bir seçim yapmam gerekiyordu. Neyse ki doğru yolu seçtim!

Sabine Dahrendorf, klasik ve çağdaş dans eğitimi alan son dönemde ise daha çok Feldenkreis tekniği ve somatik bir çalışma olan Body Mind Centering ile ilgilenen bir sanatçı. Bugün katıldığım "awareness through movement (hareket odaklı farkındalık)"  atölyesinde de bize destek sağlayan iç organlarımızla hareketi ve sesi keşfettik. İskeleti ve kemik yapıyı bir kap gibi algılayarak ve iç organlarımızın kemik dokusuyla arasındaki diyaloga odaklanarak bedenin kendi dansını ortaya çıkarmasına fırsat verdik. Feldenkreis çalışmasına iç organ boyutu kattığımızı söyleyebilirim. Önce fotoğraftaki gibi iç organların yerini teorik olarak çalışarak başladık ve daha sonra her birini tek tek hissederek hareketle ilişkisini farkındalıkla inceledik. Aslında hep sinir sistemi üzerinde çalışıyoruz ve bunun etkisini çalışma bitince çok net olarak hissedebilirsiniz. 2 saatlik çalışma bittiğinde iki ayağım üzerinde dik dururken gerçekten yere bastığımı hissettim, bedenimle farklı bir ilişki deneyimledim ve çok rahatlamış bir şekilde Karaköy’de şehrin kalabalığına karıştım.

Çatı'nın programını instagram'dan takip edebilirsiniz, Sabine'nin sitesini de incelemek isteyenler için paylaşıyorum:

http://www.sabindahrendorf.com

https://www.instagram.com/catidans/

İyi pazarlar!








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder