20 Kasım 2017 Pazartesi

Ashram deneyimi

Hindistan'ın güneybatısı Kerala'dan merhaba. Yıllardır merak ettiğim ashram deneyimine sonunda adım attım. Bugün buradaki 2. günüm. Ashram tüm yıl boyu açık ve istediğiniz noktada bir parçası olabiliyorsunuz. Çok yoğun bir programımız var. Sabah 5:20'de uyanıp meditasyon ve 'chanting' yapıyor, sonrasında biraz mola veriyoruz. Çarşamba ve pazarları ise meditasyon yerine sessiz yürüyüş yapılıyor; ki aslında zihni odakladığınız sürece her şey gibi bu da bir meditasyon. Her biri 2 saat süren 2 yoga dersi var. Belirtmeliyim ki ders esnasında stüdyo açık olduğu için, içinde bulunduğunuz o yemyeşil vadiyi hissediyorsunuz. Teori de ayrı bir başlık programda. Aralarda da yemek yiyor (2 öğün), dinleniyor ve de karma yoga (herkes buradaki topluluk için bir işin ucundan tutuyor ve bir karşılık beklemiyor) yapıyoruz; akşam bir satsang (toplu meditasyon, chanting ve sohbet) daha var; zaten sonra uyuma vakti gelmiş oluyor. 22:30'da da ışıklar sönüyor. Katılıp katılmamak keyfi değil, buradaki tüm misafirlerin tüm programa katılması bekleniyor. En az 3 en çok sanırım sonsuz gün kalabilirsiniz. Burada 6 aydır bulunan ve kimi yoga derslerini veren, yıllar önce Tibet gezisine aynı grupla katıldığımız Türkiye'den bir hocayla karşılaştım ilginç bir şekilde. Fiyatlar da oldukça uygun; Hindistan uçak bileti parasını toparlarsanız burada 'dorm'da kalmanın gecesi yaklaşık 30-35 Türk lirasına denk; ki buna yemekler ve yoga dersleri de dahil. Bu arada belirtmem gerekir ki her şey ingilizce. Hiç yoga deneyimi olmayanlar da var; çünkü her yoga seansında başlangıç ve ileri diye iki sınıf var. Beni Instagram (@jantteli)'da takip edenler nerede olduğumu soruyor. Kerala, Neyyar Dam'dayım. Sivananda Yoga Vedanta Dhanwanthari Ashram. Tüm bilgiler web sitesinde var ve mail atarsanız buradaki gönüllü personel hızla sorularınıza yanıt verecektir: www.sivananda.org/ndam

Güzel bir deneyimdi, yeni alışkanlıklar kazandırması açısından olumluydu. Yine de Sivananda'ya skeptik yaklaşımımı maruz görün. Katı kuralları beni yorduğu için değil, daha çok sorgulayan yanım her şeyi başka şekilde okuduğu için diyelim, Sivananda benim yolum değil; zaten benim yolum tek değil. Yine olsa yine giderim, Kerala cennet, o ayrı...

18 haziran 2017


















Hiç yorum yok:

Yorum Gönder